Депресія(великий депресивний розлад)- це поширене  захворювання, яке негативно впливає на те, як ви почуваєтесь, як ви думаєте та як дієте. На щастя, це також піддається лікуванню. Депресія характеризується  почуттям смутку та/або втрати інтересу та  задоволення до життя. Це призводить до різноманітних емоційних та фізичних проблем ,знижує здатність людини до функціонування на роботі та вдома.

Симптоми депресії   включають:

• Відчуття суму/ пригнічений настрій
  • Втрата інтересу до діяльності що приносила задоволення
  • Зміни апетиту – втрата / прибавка ваги не пов’язана з дієтою
  • Зменшення/виражене збільшення тривалості сну
  • Швидка втомлюваність,недостача життєвої енергії
  • Збільшення безцільної фізичної активності (наприклад, рукостискання ) або уповільнених рухів і мови (дії, які спостерігаються іншими)
  • Постійне  відчуття вини
  • Складність мислення, концентрації уваги при прийнятті рішень
  • Думки про смерть чи самогубство

Для встановлення діагнозу депресії симптоми повинні тривати не менше двох тижнів. Вираженість симптомів та їх кількість визначають ступінь важкості-легкий,середній чи важкий-депресії.

Певні соматичні  хвороби (наприклад, проблеми із щитовидною залозою) можуть імітувати симптоми депресії, тому важливо виключити загальні медичні причини.

Кожен шостий  (16,6%) страждатиме від депресії в певний період свого життя. Часто проявляється в підлітковому віці . Жінки частіше, аніж чоловіки, відчувають депресію. Третина жінок переживає великий депресивний епізод  протягом життя.

Депресія відрізняється від смутку чи горя

Смерть коханої людини, втрата роботи або закінчення стосунків – це важкі переживання для людини. Нормально почуття смутку чи горя розвиватися у відповідь на подібні ситуації. Ті, хто відчуває втрату, часто описують свій стан як депресивний.

Але відчувати сум/горе – це не те, що мати депресію. Процес скорботи є природним і унікальним для кожної людини.

• При депресії настрій  / втрата задоволення  від  життя знижуються протягом двох тижнів.При реакції на горе негативні емоції міксуються з позитивними (спогади про людину за якою сумують)
  • При реакції на горе самооцінка не змінюється .  При депресії поширені почуття нікчемності та зниження  самооцінки .
  • Коли горе і депресія співіснують, горе є більш важким і триває довше, ніж горе без депресії. Незважаючи на певний збіг між горем і депресією, вони різні. Розмежування між  цими станами необхідне для отримання допомоги, підтримки та лікування.

Фактори ризику депресії

Депресія може торкнутися будь-кого – навіть людину, яка, здається, живе в  ідеальних обставинах.

У депресії можуть зіграти кілька факторів:

• Нейробіологія: відмінності певних хімічних речовин у мозку можуть сприяти симптомам депресії.
  • Генетика: депресія може перебігати в сім’ях. Наприклад, якщо у одного ідентичного близнюка є депресія, у іншого є 70 % шанс захворіти .
  • Особистість: Люди з низькою самооцінкою ,схоже, більше схильні до депресії.
  • Економічні фактори.

Як лікується депресія?

Від 80  до 90 відсотків людей, які страждають  на депресію, зрештою добре реагують на лікування. Практично всі пацієнти отримують певне полегшення  симптомів.

Перед встановленням діагнозу або лікування медичний працівник повинен провести ретельну діагностичну оцінку, включаючи співбесіду та, можливо, фізичний огляд. У деяких випадках може бути зроблений аналіз крові, щоб переконатися, що депресія не обумовлена соматичними хворобами.

Лікування : Психотерапія: Іноді для лікування легкої депресії використовується психотерапія, при помірній та важкій депресії психотерапію часто застосовують разом з антидепресантами. Когнітивно-поведінкова терапія ефективна при лікуванні депресії. КПТ націлена на виявлення негативних автоматичних думок їх реконструкцію.

Залежно від тяжкості депресії лікування може тривати кілька тижнів або  довше.

.

Самодопомога .

Є ряд речей, які люди можуть зробити, щоб допомогти зменшити симптоми депресії. Для багатьох  регулярні фізичні вправи сприяють виділенню ендорфінів , тобто покращують настрій. Нормальний сон, вживання здорової їжі та уникнення алкоголю  допомагають  зменшити симптоми депресії.

Депресія – справжня хвороба і допомога доступна. При правильній діагностиці та лікуванні переважна більшість людей може подолати цю хворобу Якщо у вас спостерігаються симптоми депресії, перший крок – це звернутися за допомогою. Поговоріть про свої проблеми та вимагайте ретельної оцінки. Це початок турботи про своє психічне здоров’я.